Ce este programarea imobilizatorului ii?
Din 1995 și înainte, vehiculele Opel/Vauxhall sunt instalate din fabrică cu un dispozitiv de imobilizare.
Sistemul Immobiliser-I poate fi găsit în Astra-F, Corsa-B, Omega-B, Vectra-B.
Sistemul Immobiliser-II poate fi găsit în Astra-G, Corsa-C, Omega-B, Vectra-B, Zafira,Meriva
Acest ghid opcom acoperă sistemul Immobiliser-II.
Cu OP-COM puteți efectua diverse operațiuni legate de imobilizator:
– Ștergeți toate cheile cu transponder
– Aflați cheile cu transponder pentru imobilizator
– Resetați ECU motorului
– Resetați ECU al imobilizatorului
– Înlocuiți imobilizatorul
– Înlocuiți ECU motor
– Program ieșire imobilizator
– Codul de securitate al programului
– Numărul cheii mecanice a programului (MKN)
– Programează numărul de identificare a vehiculului (VIN)
Vă rugăm să rețineți că orice operațiune legată de imobilizator necesită un cod de securitate.
Codul de securitate poate fi găsit în Car Pass.
Ar trebui să obțineți Car Pass de la dealer sau de la proprietarul anterior, împreună cu tot vehiculul
hârtii (manual de utilizare, carte de service etc.) Conține VIN, codul de securitate, motorul
tip, cod radio etc.
Codul de securitate are patru cifre și conține doar numere, de la 0 la 9.
Dacă nu aveți Car Pass, ar trebui să vizitați dealer-ul, unde puteți solicita un Car Pass nou.
Te costă niște bani, dar măcar vei primi codul de securitate.
În această demonstrație, folosim un Astra-G MY 2001, Motor Z 16 XE.
În primul rând, puteți verifica cu ușurință dacă vehiculul este echipat cu imobilizator. Te rog uita-te in motor
Blocuri de măsurare ECU, unde veți găsi răspunsul.
După cum puteți vedea, Funcția de imobilizare programată = Da.
Când deschideți imobilizatorul, puteți vedea următoarele:
Puteți verifica cu ușurință funcționarea corectă sau starea imobilizatorului, vă rugăm să faceți clic pe
butonul [Măsurarea blocurilor].
Pentru sistemul de imobilizare, puteți programa până la cinci chei.
Pe acest exemplu, puteți vedea că este programată o singură tastă.
Imobilizatorul și ECU-ul motorului sunt conectate împreună printr-o linie W.
(W provine dintr-un cuvânt german, WegfahrSperre=Immobiliser)
Timpul de așteptare de securitate este, de asemenea, important, deoarece atunci când a fost un cod de securitate greșit
introdus, sistemul se va bloca singur, pentru ceva timp. În acest caz, trebuie să așteptați și să încercați
din nou numai, dacă Timpul de așteptare de securitate este inactiv aici. Valorile posibile pot fi orice de la
10 secunde, până la 21 de ore! Dacă ați reușit cumva să creați un timp lung de așteptare pentru securitate, vă rugăm
conectați un încărcător de baterie la mașină și lăsați contactul pus.
Intervalele posibile de așteptare pentru securitate: (hh:mm:ss)
00:00:10, 00:10:00, 00:20:00, 00:40:00
01:20:00, 02:40:00, 05:20:00, 10:40:00
21:20:00
(Da! 21 de ore și 20 de minute poate fi cea mai lungă aici )
Sub [Funcții speciale], puteți
– Citiți identificarea ECU
– Resetați imobilizatorul
– Resetați ECU motorului
- Ștergeți cheile cu transponder (toate)
Butonul Citire identificare ECU nu este gri. Această funcție nu necesită niciuna
codul de securitate și puteți citi VIN-ul vehiculului și MKN-ul pentru identificare
scopuri. Veți avea nevoie de VIN și MKN atunci când comandați chei noi pentru mașină.
Mai întâi, trebuie să introduceți codul de securitate, pentru a activa butoanele.
Când a fost introdus un cod de securitate corect, toate opțiunile vor fi disponibile.
Când a fost introdus un cod de securitate greșit, programul vă anunță pe dvs. și toate cele relevante
opțiunile vor fi incolore.
Deci, să vedem fiecare funcție în detaliu:
[Op com Resetare imobilizator]
Această funcție va readuce ECU-ul imobilizatorului la starea implicită din fabrică. Înainte de a înlocui,
trebuie să resetați imobilizatorul la starea implicită din fabrică. În acest fel, puteți instala
într-o altă mașină. Acest lucru va șterge, de asemenea, toate cheile cu transponder. Vă rugăm să rețineți că, după ce ați folosit acest lucru
funcția, nu veți putea porni motorul.
După ce se face resetarea, puteți verifica în blocurile de măsurare că toate intrările cheie au fost șterse
cu succes.
Într-o stare implicită din fabrică, ECU-ul imobilizatorului va accepta ORICE cod secret.
[Opcom Reset Engine Control Module]
[Modul de control al motorului Opcom Reset]
Această funcție va restabili modulul de control al motorului la starea implicită din fabrică. Înaintea
înlocuiți, trebuie să îl resetați la starea implicită din fabrică. În acest fel, îl puteți instala în
altă mașină. Puteți verifica starea imobilizatorului ECU al motorului în blocurile de măsurare
informație. Vă rugăm să rețineți că, după utilizarea acestei funcție, este posibil să nu puteți porni
motor. Fiecare stare implicită din fabrică Motor ECU are un timp de funcționare limitat, fără
imobilizator (maxim 10 încercări mai exact). După acest număr, ECU-ul motorului se va bloca
în sine și nu mai este permisă pornirea fără un imobilizator complet funcțional. Pe Corsa-C,
Meriva, și Tigra-B BCU, iar grupul de instrumente este, de asemenea, legat de imobilizator
componentă. OP-COM va accepta resetarea și programarea acestor ECU-uri într-unul dintre
următoarea lansare.
Important:
Înainte de a schimba sau înlocui orice componentă a imobilizatorului
(ECU motor, ECU imobilizator), mai întâi trebuie să le resetați. Utilizati Op-Com
Armarea imobilizatorului are o oarecare întârziere (de obicei 5-10 min), deci în cinci sau zece
minute, este posibil să puteți porni mașina. Dar după expirarea acestei întârzieri, nu veți mai putea
porniți motorul deloc, deoarece imobilizatorul va bloca vehiculul. Un indicator luminos (SVS sau
MIL) va clipi pe bord, indicând o problemă legată de imobilizator.
Important:
Când intenționați să cumpărați un motor folosit sau un ECU al imobilizatorului, asigurați-vă că fie
– veți primi o cheie de securitate valabilă, sau Car Pass cu unitatea folosită, sau
– piesele folosite au fost corect resetate (resetate)
[Op-com Erase Transponder Keys]
Cu această funcție, puteți șterge toate cheile cu transponder. Funcția este utilă, de exemplu
atunci când clientul dvs. cumpără o mașină uzată, cu trei chei programate, dar el/ea are doar
unul sau doi în mâinile lui. În acest caz, puteți șterge toate cheile cu transponder și numai
reprogramați acele chei pe care le are clientul dvs.
Important:
Acest lucru nu va șterge telecomenzile programate pentru mașină. Ștergerea telecomenzii programate
comenzile pot fi efectuate în Alarmă sau Închidere centralizată a ușii, în funcție de echipament
încorporat în mașină.
În meniul [Programare] al Op-Com, puteți
– Funcția de imobilizare a programului
– Program de ieșire imobilizator
- Chei cu transponder de program (nou și vechi)
– Programul Număr de identificare a vehiculului (VIN)
– Numărul cheii mecanice a programului (MKN)
După ce ați introdus cu succes un cod de securitate valid, toate opțiunile disponibile vor fi active.
Important:
O nouă cheie cu transponder poate fi programată o singură dată pe un ECU de imobilizare. La primul
încercare de programare, imobilizatorul își scrie propriile date (Cod secret, VIN etc.) în
transponder, iar apoi transponderul va fi blocat pe acel imobilizator specific. Cu toate că,
orice cheie programată, poate fi ștearsă și reprogramată pentru aceeași mașină fără niciuna
problema, un transponder programat nu poate fi reprogramat la o altă mașină sau la alta
ECU imobilizator. Imobilizatorul este pe deplin funcțional, atunci când toate componentele au
același VIN și cod secret.
O cheie cu transponder de tip Immobilizer-II deja programată poate fi programată la a
diferite ECU imobilizator tip Imobilizator-I, fara nici o problema.
Să vedem fiecare funcție în detaliu:
[Opcom Program Imobilizer]
Când înlocuiți un dispozitiv de imobilizare, un ECU al motorului sau ambele, puteți utiliza această funcție pentru
programați componentele înlocuite. Când faceți clic pe buton, veți vedea, că are
trei variante:
– Imobilizator instalat (inlocuit)
– Controler motor instalat (înlocuit)
– Atât imobilizatorul, cât și controlerul motorului instalat (înlocuit)
Vă rugăm să alegeți în consecință ce ați înlocuit, apoi apăsați butonul [OK].
Când ați înlocuit imobilizatorul, ar trebui să vedeți ceva de genul acesta:
Când ați înlocuit unitatea de comandă a motorului, ar trebui să aveți ceva de genul acesta:
Când înlocuiți atât ECU-ul motorului, cât și al imobilizatorului, ambele rutine de programare vor fi
executate una dupa alta. Mai întâi, Immobilser ECU va fi programat cu Secretul
Cod, VIN și MKN, apoi o nouă ECU pentru motor va fi adaptată sistemului.
După ce ați terminat cu succes funcția de programare a imobilizatorului, trebuie să programați
cel puțin o cheie a sistemului de imobilizare.
[Ieșire imobilizator program OP-COM]
Când mașina este echipată cu un sistem de avertizare antifurt (alarma), ar trebui să programați
ieșirea imobilizatorului în consecință.
[OPCOM Program Transponder Key – NEW]
Cu această funcție, puteți programa chei NOI, neprogramate anterior la
sistem de imobilizare. O singură cheie poate fi programată deodată. După fiecare tastă, vă rugăm să ciclați
aprinderea. Dacă doriți să programați două sau trei taste, repetați procedura.
[Cheie transponder program CPM OP – VECHI]
Cu această funcție, puteți programa taste vechi, deja programate anterior la
sistem de imobilizare. O singură tastă poate fi programată deodată. După fiecare tastă, vă rugăm să ciclați
aprinderea. Dacă doriți să programați două sau trei taste, repetați procedura.
Dacă programul vă oferă următorul mesaj:
Programarea a eșuat!
apoi vă rugăm să verificați blocurile de măsurare pentru mai multe informații despre cheia dvs. cu transponder.
Motivele ar putea fi la fel de simple ca
– tip greșit de transponder
– cheia nu conține deloc transponder (a ieșit din cheie etc.)
– transponder deja programat pentru altă mașină
– Rutina de programare greșită a cheii cu transponder selectată (încercarea de a programa a
transponder programat anterior ca unul nou)
În continuare, veți vedea câteva exemple de imagini, sper că acestea vă pot ajuta să le identificați
problema mai usor. Când sistemul de imobilizare funcționează perfect, transponderul
starea trebuie să fie Corect TP-Key.
Identificarea transponderului OK, sistemul funcționează corect:
Cheia nu conține transponder valid:
Cheia conține un transponder (nou sau programat anterior):
[OP-COM Program Vehicle Identification Number (VIN)]
[Numărul de identificare a vehiculului din programul OP-COM (VIN)]
Cu ajutorul acestei funcții, puteți programa VIN-ul mașinii dumneavoastră în imobilizator
[OPCOM Program Mechanical Key Number (MKN)]
[Numărul cheii mecanice a programului OPCOM (MKN)]
Cu ajutorul acestei funcții, puteți programa MKN-ul mașinii dumneavoastră în imobilizator
ECU. Aceste informații sunt utile atunci când doriți să comandați niște chei de rezervă pentru mașina dvs. și
puteți comanda chei fine, funcționale mecanic, pentru mașina dvs. numai dacă cunoașteți mecanica
Numărul cheii.
În acest ghid, am vrut să vă rezumam ce poate face OP-COM cu imobilizatorul.
Cea mai importantă notă:
Vă rugăm, mai întâi, citiți întotdeauna manualul de reparații din fabrică al mașinii dvs.!
Există câțiva pași, care necesită o atenție deosebită din partea utilizatorului. Te rog, fă-ți timp, fă
nu te grăbi și gândește-te cel puțin de două ori, ce funcții alegi.
Nu faceți clic automat pe OK, dacă nu știți ce se va întâmpla.
Nu puteți face niciun rău accidental, deoarece fiecare pas important are propriul avertisment de siguranță